کرم مرطوب کننده یا آبرسان؟ کدام یک برای پوست بهتر است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 40
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 51
:: بازدید ماه : 1044
:: بازدید سال : 2443
:: بازدید کلی : 11770

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

کرم مرطوب کننده یا آبرسان؟ کدام یک برای پوست بهتر است؟
سه شنبه 28 بهمن 1399 ساعت 16:44 | بازدید : 633 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که همیشه با حسرت و ناراحتی در آینه به صورت خود نگاه می کنند. دلیل این ناراحتی، خشکی پوست است. خشکی پوست در بهترین موارد می تواند دردناک و خارش دار و در بدترین موارد باعث عفونت، التهاب قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست شود. 

برای رفع خشکی پوست، اولین چیزی که به ذهن همه میرسد، مرطوب نگه داشتن آن است. کرم های مرطوب کننده و لوسیون های زیادی در بازار وجود دارند که ادعا می کنند بهترین برند هستند اما به راستی کدام یک برای پوست شما بهتر است؟ کرم مرطوب کننده بهتر است یا آبرسان؟ 

با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا با تفاوت این دو محصول و راهنمای انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده را به شما آشنا شوید.

کرم مرطوب کننده چی بخرم

مواد اصلی کرم مرطوب کننده

  • موادی که رطوبت را می گیرند

مواد مرطوب کننده را از درم به اپیدرم جذب می کنند و باعث افزایش محتوای آب داخل اپیدرم می شوند. وقتی درصد رطوبت از 70 بالاتر باشد، مواد رطوبت ساز می توانند آب را از شرایط  جو بگیرند و به داخل اپیدرم جذب کنند. 

  • مواد انسداد

مواد انسداد با کاهش سرعت تبخیر آب از سطح پوست، محتوای آب پوست را افزایش میدهند. این مواد معمولا چرب هستند و به همین دلیل در کرم مرطوب کننده استفاده می شوند. روغن معدنی، بافت مساعد مورد نیاز در کرم مرطوب کننده را دارد اما به اندازه بسیاری از مواد انسدادی دیگر در جلوگیری از تبخیر آب موثر نیست. 

  • نرم کننده ها

از نرم کننده ها به منظور حفظ لطافت، نرمی ، صافی و انعطاف پذیری پوست در کرم مرطوب کننده استفاده می کنند. از نظر علمی نرم کننده ها را برای پر کردن شکاف بین سلول های قرنیه ای می دانند که در مرحله تخلیه هستند. 

  • مواد متفرقه

مواد دیگری که گاهی اوقات به مرطوب کننده ها اضافه می شوند برای کمک به تقویت ظاهر پوست های خشک یا پوست هایی که آسیب دیده اند استفاده می شوند. این مواد که شامل توکوفرول ها و اسید اسکوربیک می باشند برای کند کردن واکنش رادیکال های آزاد به کار میروند.

از دیگر مواد متفرقه ای که در کرم مرطوب کننده به کار میروند، اسید سیتریک، اسید تارتاریک و EDTA خاصیت آنتی اکسیدانی قوی ندارند اما اثرات آنتی اکسیدانی سایر مواد را افزایش میدهند.

 

تفاوت کرم مرطوب کننده با آبرسان

انواع مرطوب کننده های پوست

با اینکه آب ماده اصلی تمام مرطوب کننده ها است اما تنها ماده برای درمان خشکی پوست نیست چون به راحتی و خیلی سریع از روی پوست تبخیر می شود. به طور کلی در کنار آب، مواد مورد استفاده در کرم های مرطوب کننده و نرم کننده به یکی از 3 روش زیر در درمان خشکی پوست موثرند

  1. آبرسانی و جذب رطوبت (Humectant): این مواد مثل اسفنج عمل کرده و رطوبت هوای محیط را جذب کرده و در پوست نگه می دارند و به این شکل رطوبت از دست رفته زیر پوست را تأمین می کنند. مواد جاذب رطوبت به دو دسته تقسیم می شوند: گلیسیرین، اوره، هیالورونیک اسید، عصاره آلوئه ورا، عصاره عسل هستند.

  2. تامین چربی زیر پوست (Emollients): کسانی که پوست خشکی دارند، معمولاً میزان چربی های زیر پوست شان کم است و باید از مرطوب کننده استفاده کنند که در ترکیباتشان از مواد روغنی و تامین کننده چربی استفاده شده باشد. پرکاربردترین مواد تامین کننده چربی زیر پوست در کرم های مرطوب کننده عبارتند از: روغن جوجوبا، لانولین، روغن اسکالن، و استئاریک اسید 

  3. جلوگیری از دست رفتن رطوبت زیر پوست (Occlusive): روش سومی که مواد مرطوب کننده خشکی پوست را درمان میکنند، جلوگیری از تبخیر آب زیر پوست و از دست رفتن رطوبت زیر پوست شما است. این مواد یک لایه ضخیم روی پوست شما ایجاد کرده و در نتیجه بین سطح پوست شما و هوای بیرون یک لایه محافظ ایجاد کرده و رطوبت را زیر پوست نگه می دارد. معروف ترین موادی که مانع از دست رفتن رطوبت زیر پوست می شوند عبارتند از: وازلین، شی باتر، روغن های معدنی، و دایمتیکون  

کرم مرطوب کننده

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، کرم مرطوب کننده از روغن، عواملی که باعث انسداد منافذ پوست می شوند و روغن های گیاهی تشکیل می شود اما مواد اصلی آبرسان ها گلیسیرین یا اسید هیالورونیک هستند. اساس کرم مرطوب کننده بر پایه مهر و موم کردن سطح پوست است که از خارج شدن آب از آن جلوگیری می کند و همچنین باعث نرمی و چربی بیشتر پوست می شوند، در حالی که وظیفه اصلی آبرسان آب داخل پوست را جذب و در محل خود حفظ می کنند.

مرطوب کننده یا آبرسان؟ کدام بهتر است؟

این سوالی است که تقریبا تمام خانم ها و آقایان با آن رو به رو هستند. در واقع با این حجم از محصولات مختلف در بازار که شامل ژل، کرم مرطوب کننده، آبرسان و غیره هستند حق هم دارند که جواب این سوال را ندانند. 

 

جالب است بدانید که بیشتر برندهای آرایشی و بهداشتی حاوی مواد انسدادی، نرم کننده ها و روغن های گیاهی هستند، بنابراین آنها همزمان رطوبت و آبرسانی می کنند، اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، این محصولات همزمان نقش یک کرم مرطوب کننده و آبرسان را باهم ایفا می کنند. 

لطفا فریب شکل ظاهری مرطوب کننده ها را نخورید، ژل، روغن، کرم مرطوب کننده، مومیایی کردن و غیره فرقی نمیکند و در عملکرد این محصولات تاثیر خاصی نمی گذارد. همه چیز به جنس پوست شما بستگی دارد، این واقعیت که پوست شما خشک یا چرب است، نوع محصول را مشخص میکند.

اگر پوست خشکی دارید، از یک کرم مرطوب کننده ضخیم استفاده کنید

به ویژگی های پوست خود دقت کنید، اگر پوست شما در تمام فصول سال پوسته پوسته می شود و خشک است، یعنی بدن شما با کمبود آب مواجه هستید و نتیجه این اتفاق این است که پوست در حفظ رطوبت مشکل پیدا می کند. برای جلوگیری از این شرایط، باید یک مهر و موم محافظ روی سطح پوست ایجاد شود تا رطوبت را حفظ کند. یک کرم مرطوب کننده مناسب و با کیفیت، نه تنها مانع از خروج آب و رطوبت از پوست میشود بلکه مواد مغذی مورد نیاز بدن را هم فراهم می کند. 

اگر پوست کم آبی دارید، یک سرم آبرسان را امتحان کنید

چنانچه پوست شما از نوع کم آب است، طبیعتا باید به آن آب اضافه کنید. چاره کار شما یک سرم مرطوب کننده یا اسید هیالورونیک است که 1000 برابر وزن خود را در آب حفظ می کند و یک دوز سالم هیدراتاسیون به پوست اضافه می کنند. همچنین می توانید از روش های گیاهی مانند آلوئه ورا و عسل برای آبرسانی به پوست خود استفاده کنید.

اگر جنس پوست شما چرب است، از کرم مرطوب کننده ای استفاده کنید که آبرسان نیز باشد

 

داشتن پوست چرب لزوما به این معنا نیست که پوست کم آب نیست و اگر پوست شما کم آب باشد، مشکلات چربی پوست تشدید خواهد شد. معمولا رطوبت به خوبی در پوست های چرب به خوبی حفظ نمی شود و آب خیلی سریع از پوست خارج می شود و همین عامل سبب می شود که پوست، چربی بیشتری تولید کند. این یک چرخه معیوب است و تنها چاره خارج شدن از آن، آبرسانی و رطوبت پوست است.

به دنبال کرم مرطوب کننده ای باشید که مبتنی بر آب باشد زیرا این نوع مرطوب کننده ها روی پوست سنگینی نکرده و در نتیجه منافذ پوست را نمی بندند.

 

بهترین کرم مرطوب کننده

حرف پایانی

مراقبت از پوست به جنسیت و سن افراد محدود نمی شود، امروزه همه افراد، خانم و آقا در هر سنی باید به وسیله کرم مرطوب کننده، آبرسان و کرم ضد آفتاب از این نعمت خدادادی مراقبت کنیم. کرم مرطوب کننده از آن دسته لوازم مراقبت پوست است که باعث حفظ رطوبت و آبرسانی پوست شده و ظاهر نرم و لطیف و شادابی به پوست می بخشد، اما یک کرم مرطوب کننده بی کیفیت نه تنها سودی به بدن نمی رساند بلکه باعث تخریب آن هم می شود، بنابراین باید به یک داروخانه معتبر مراجعه کنید تا بهترین کرم مرطوب کننده را بخرید. برای خرید کرم مرطوب کننده برای پوست های خشک، حساس و چرب به سایتhttps://mahtateb.com مراجعه کنید. 

 





:: برچسب‌ها: کرم مرطوب کننده , بهترین کرم مرطوب کننده , داروخانه آنلاین , آبرسان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
. در تاریخ : 1399/12/16/6 - - گفته است :


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: